Известие

Collapse
No announcement yet.

О(т)качване и тампон на амортисьор 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • О(т)качване и тампон на амортисьор 147

    Колеги, здравейте имам лек проблем с окачването.. Случаят е следния:
    Сложих нови предни горни и долни носачи TRW;
    Смених предни биалетки пак TRW;
    На стаб.щанга сложих ладови тампони(това беше най-трудната работа. В полеви условия пасването на тампоните е абсурдно трудно. След 6 часа мъчене си приспособих една отвертка като я извих на 90° отпред, за да си държа контра на тампона)
    Дотук добре, обаче отдясно пак поскърцва и тропа, направо откачих... Клатих, клатих, скърцането идваше отгоре и установих, че е от амортесьора. Махнах пластмасовото капаче на бомбето и забелязах, че стержена не стой в центъра на тампона ами в страни, хванах го и с ръка лесно го разклащам. Предполагам, че проблема е в тампона.
    Въпроса ми е с нов ли да го сменя или по-добре с втора ръка? Вкъщи имам една 156-ца на части - въпросните тампони са й на 6 години, но са здрави. Изхождам от съображения, че не съм сигурен в качеството на нов тампон от бг. Или пък ако е нов, може ли да ме насочите към марка и магазин?
    Last edited by joluesh; d.m.y г., 10:55.

  • #2
    Аз ако съм на твое място,ще сложа тампоните които имам от другата кола.Специално тампоните са пълен шит...всичките...и за носачи и за амортисьори и за стаб.
    щанги и т.н.....заложи на старо,но оригинално.
    Лично мснение.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #3
      Колеги, смених тампона със стар, сега колата ми е по-тиха от всякога... Смянатя беше супер лесна, не съм ползвал куки за свиване на пружини, нито съм вадил амортисьора от калника. Подхожда се все едно за смяна на горен носач, след което се ползва единствено тежестта на колата. Ако мислите, че ще е полезно може да напиша тема, направих и няколко снимки.

      Comment


      • #4
        По-добре пусни първо снимките тук и вече ако има интерес,въпроси и т.н. може и тема...повечето колеги са наясно с нещата,така че ...както си прецениш.
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #5
          Кой точно тампон на амортисьора си сменил без да го вадиш изпод калника че ми стана интересно?????
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Ами и аз се замислих и си го обясних по следния начин.Както всичко си е било на място,без колата да е на крик,е отвил отгоре гайката на амортисьора ,след това е дигнал колата на крик до положение да отлепи тампона от бомбето,извадил е носача с конзолата,сменил е тампона и след тва е нацелил тампона горе в бомбето,като е отпускал с крика надолу.Друг начин не виждам(без скоби и без сваляне на амортисьора),а дали има необходимия ход и въобще в правилна ли посока разсъждавам,за да се получи тази операция,идея нямам.Но той да каже
            Last edited by undy; d.m.y г., 13:51.
            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

            Comment


            • #7
              Всичко стана перфектно , първо бях отхлабил гайката отгоре на тампона, много леко, след това махнах конзолата , наместих амортисьора в дупките на бомбето, завих гайките на шпилките и сложих болта на вилицата , подпрях долния носач и пуснах от крика. Тампона излиза отгоре над бомбето, а пружината няма къде да ходи. Отвивих гайката на аморт. смених тампоните, отхлабих гайките на шпилките и т.н.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от joluesh Покажи съобщение
                Всичко стана перфектно , първо бях отхлабил гайката отгоре на тампона, много леко, след това махнах конзолата , наместих амортисьора в дупките на бомбето, завих гайките на шпилките и сложих болта на вилицата , подпрях долния носач и пуснах от крика. Тампона излиза отгоре над бомбето, а пружината няма къде да ходи. Отвивих гайката на аморт. смених тампоните, отхлабих гайките на шпилките и т.н.
                Пълни глупости и приказки от 1001 нощ !
                Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Я пусни снимките да видим Че нещо обясненията ти започват от средата на процедурата ...
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    Дано да се ориентирате по снимките, че се сетих да снимам мн накрая на процедурата... На едната е новосложения тампон и се вижда, че е махната конзолата, а на другата как съм подпрял долу на вилицата.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Колата на крик-> махане гума с джанта и подкалник->отвиване гайка и Махане шарнир на горен носач(17мм)-> отвиване гайка и махане биалетка от вилицата(17мм)->махане на спир.маркуч и абс кабел->леко развиване гайка на тампона на аморт.(17мм)->отвиване гайка и махане болт вилица(19мм)->отвиване гайки на шпилки на аморт. от бомбето(2х17мм)-> спускане аморт. надолу-> отвиване гайки на конзолата на горния носач(2х17мм)-> махане на конзолата+горен носач-> наместване аморт на мястото му, но без конзолата и завиване на двете гайки на шпилките(2х17мм)->наместване дългия болт долу на вилицата->трупче под вилицата->спускане от крик,тампона се показва над бомбето->доразвиване гайката на тампона амортисьора->смяна на тампона и завиване на гайката до някъде->развиване докякъде на 2те гайки на шпилките на аморт. на бомбето-> вдигане на крик,докато тампона потъне под бомбето->завиване гайката на тампона->вадене на болта отдолу на вилицата-> отвиване на гайките на шпилките на аморт.->спискане на аморт.-> поставяне на конзолата->поставяне на аморт. в конзолата-> слагане болта на вилицата->поставяне шарнир на горен носач и завиване на гайката му->поставяне на биалетка и завиване на гайката й->поставяне спир. маркуч и кабел абс-> завиване гайките на 4те шпилки на бомбето,проверка на гайката на тамп на аморт.->слагане на подкалник-> поставяне на джанта с гума-> пускане от крик-> завиване гайка на болта на вилицата.
                      Възможно е нещо да съм пропуснал. Не са глупости и приказки, все пак така си смених вчера тампона.
                      Last edited by joluesh; d.m.y г., 02:11.

                      Comment


                      • #12
                        Мдаа,значи правилно съм те разбрал Предполагам,че в случая няма значение дали са ти обърнати болтовете на горните носачи? Понеже сваляш конзолата заедно с носача..нали така?
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment


                        • #13
                          Да, точно така, не разделям носача от конзолата. Като сменях носача нарочно не си обърнах болта. Ако болта е обърнат предполагам, че може да се действа без да се отделя шарнира на носача, а да се отдели само носача от конзолата, така ще е по-бързо и лесно.

                          Тук имам и още един въпрос- на горния носач имах шайба само от страната на главата на болта, не и от страната на гайката. Като сглобявах оставих нещата по същия начин, но ми се струва странно. При вас как е?
                          Last edited by joluesh; d.m.y г., 09:10.

                          Comment


                          • #14
                            Оригинално не помня как беше.Нормално е да има шайба.В такива случаи аз винаги си слагам такава.
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • #15
                              Принципно и аз съм го правил това, беше описано в английския форум преди 6-7 години ако не се лъжа.......
                              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                              Comment

                              Working...
                              X